Общинска избирателна комисия Гурково


РЕШЕНИЕ
№ 89 - МИ
Гурково, 07.10.2023

ОТНОСНО: Обсъждане на депозиран сигнал с вх.№003 от 05.10.2023 год. от група кандидати за общински съветници от коалиция „ГРАЖДАНИ ЗА ОБЩИНАТА“ и приемане на решение.

         В Общинска избирателна комисия Гурково е депозиран сигнал с вх.№003 от 05.10.2023 год., от кандидати за общински съветници от коалиция „Граждани за Общината“ в който подателите Анастас Йосков Черкезов, Любен Михов Чакъров, Пенчо Харалампиев Пенчев и Рашко Маринов Манев, твърдят, че „на сградата където се помещава офиса на ЦКБ в гр.Гурково” е поставен плакат свързан с предизборна агитация.

         От Общинска избирателна комисия Гурково се иска проверка за нарушение по чл.183, ал.3 от ИК, която гласи, че „Агитационните материали се поставят на определени от кмета места, а на сгради, огради и витрини - с разрешение на собственика или управителя на имота.”

 

         Общинска избирателна комисия Гурково, като разгледа представените по административната преписка документи, установи, че сигналът е подаден от лица с правен интерес, поради което е допустим, но неясен от фактическа страна, което е пречка за изясняване в пълнота на изнесените факти и обстоятелства и преценка за наличие или липса на нарушение на изборните правила.

 

        На първо място следва да бъде изяснен точният адрес на сградата, където е поставен плакатът свързан с предизборната агитация, тъй като от информацията съдържаща се в подадения Сигнал вх.№003 от 05.10.2023 год., това не става ясно.

        Подателите на сигнала са го описали като: „на сградата където се помещава офиса на ЦКБ в гр.Гурково”,  без да са посочили наименование на локализационна единица (площад, булевард, улица, жилищен комплекс, квартал и други), номер, вход, етаж, апартамент, каквито са задължителните атрибути на понятието „адрес” предвидени в разпоредбата на чл.89, ал.3 от Закон за гражданската регистрация. За пълнота и прецизност следва да се отбележи, че относно понятието „адрес” са идентични  и изискванията  на Закон за кадастъра и имотния регистър, където разпоредбата на §1, т.10, изр.1 от Допълнителните разпоредби гласи, че "адрес на недвижим имот" е описанието на неговото местонахождение, което се състои задължително от името на областта, общината и населеното място или селищното образувание, и включва наименование на улица, съответно площад или булевард, жилищен комплекс, квартал, номер, вход, етаж, самостоятелен обект в сграда.

 

        На второ място, за да бъде извършена проверка за нарушение по чл.183, ал.3 от ИК, следва да бъде установен собственикът на процесната сграда, тъй като са налице две възможни хипотези в зависимост от това, дали сградата е частна собственост или общинска или държавна собственост.

        Тази проверка ОИК Гурково може да извърши незабавно в публичния сайт на Агенцията по геодезия, картография и кадастър, но е необходимо да има налична информация за т.н. идентификатор на сградата съгласно чл.26, ал.1 от ЗКИР, каквато информация не се съдържа в сигнала.

        След посочване на точният адрес на процесната сграда съгласно изискванията на §1, т.10, изр.1 от Допълнителните разпоредби на ЗКИР или чл.89, ал.3 от ЗГР, такава проверка може да бъде извършена и в съответната служба на Община Гурково.

 

         На трето място съгласно разпоредбата на чл.186, ал.1 от ИК, кметът на общината по решение на общинската избирателна комисия, а при необходимост и със съдействие от органите на Министерството на вътрешните работи, премахва или изземва агитационните материали, поставени или разпространени в нарушение на кодекса. За да осъществи това действие, ОИК и кметът е необходимо да знаят  от чие име се издава агитационният материал. Видно от изложеното в процесния сигнал, такава информация липсва.

 

        За да приеме решение, ОИК Гурково следва да разполага с кумулативна и императивна съвкупност от факти и обстоятелства, каквито към настоящия момент не се съдържат в сигнала и липсва възможност да бъдат събрани по служебен път.

 

Предвид гореизложеното и на основание по чл.87, ал.1, т.22 във връзка с чл.87, ал.1, т.1 от ИК, Общинска избирателна комисия Гурково,

 

 

Р Е Ш И :

 

Указва на Анастас Йосков Черкезов, Любен Михов Чакъров, Пенчо Харалампиев Пенчев и Рашко Маринов Манев, в качеството им на податели на Сигнал вх.№003 от 05.10.2023 год., в тридневен срок от датата на обявяване на настоящото решение, да допълнят и конкретизират подадения сигнал, като посочат точния адрес на сградата за която твърдят, че е възможно в нарушение на закона да е поставен плакат свързан с предизборна агитация, да посочат от чие име се издава агитационният материал, да посочат идентификатора на процесната сграда, ако разполагат с такава информация, както и да изяснят и конкретизират дали плакатът е на процесната сграда или в помещение в процесната сграда с отделен идентификатор.

 

На основание чл.88, ал.1 от Изборният кодекс, решението може да бъде оспорено в тридневен срок от обявяването му пред Централната избирателна комисия.

Председател: Георги Стоянов Георгиев

Секретар: Дияна Пенчева Петрова

* Публикувано на 07.10.2023 в 18:07 часа

Календар

  • ПонВтСрЧетПетСъбНед
    12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031 

Решения

  • № 148-МИ / 11.11.2023

    относно: Предаване на изборни книжа, представляващи архив на Общинска избирателна комисия Гурково, след приключване на изборите за общински съветници и кметове на 29 октомври 2023г.и вторият тур на 05 ноември 2023 г. в Община Гурково на Общинска администрация за съхранение

  • № 147 - МИ / 05.11.2023

    относно: избиране на кмет на кметство Конаре

  • № 146 - МИ / 05.11.2023

    относно: Обявяване края на изборния ден в избирателна секция № 243700006 на територията на община Гурково

всички решения